Hoe pak je na de kerstdagen zo snel mogelijk de gezonde draad weer op?

Heb jij lekker van de kerstdagen genoten? Vind jij het dan ook zo moeilijk om niet in alle lekkernijen te blijven hangen?

Wij geven jou hierbij even wat tips om zo snel mogelijk de gezonde draad weer op te pakken:

  1. Probeer na de feestdagen zo snel mogelijk weer wat meer bewustwording te creëren. Dit kan je doen door jouw voeding dagelijks op te schrijven in een schriftje of een app in te vullen.
  2. Tijdens het noteren van jouw voeding is het uiteraard ook belangrijk om de lekkere minder gezonde voedingsmiddelen te noteren. Denk bijvoorbeeld aan een patatje met kroket, een gebakje, ijsje, lekkere borrelblank met wat borreltjes.
  3. Je bent goed bezig met stap 1 en 2, maar merkt toch dat er best nog wat minder gezonde momentjes in jouw voedingspatroon aanwezig zijn. Tel het aantal momentjes. Hoeveel minder gezonde geniet momentjes neem je?
  4. Hoe belangrijk zijn de genietmomentjes? Na het tellen van de genietmomentjes geef je alle minder gezonde genietmomentjes een cijfer op schaal van 0 tot 10. 0 is ” ik kan er helemaal niet van genieten” en 10 is: ”ik ga er echt even lekker voor zitten en van genieten, zo lekker dat ik over 14 dagen nog weet dat dit zo gigantisch lekker was”. Een lekker genietmomentje moet eigenlijk wel echt de 9 waard zijn Bepaal voor jezelf welke genietmomentjes het niet helemaal waard waren en je volgende keer beter niet kunt nemen.

Wil jij graag wat hulp om de gezonde draad weer op te pakken? Vul dan hieronder het contactformulier in.